Žalúdočné problémy

Črevná neuróza čiže dráždivý kolon je častým ochorením, ktorý postihne počas života snáď každého. Črevná neuróza je jednou z najčastejších príčin bolestí brucha a poruchy črevnej činnosti.


Dráždivý kolon

Črevná neuróza čiže dráždivý kolon je častým ochorením, ktorý postihne počas života snáď každého. Črevná neuróza je jednou z najčastejších príčin bolestí brucha a poruchy črevnej činnosti. Táto choroba nás trápia väčšinou v nejakej "záťažové" čase, keď sme vystavení stresovým situáciám - stres v práci, skúška v škole, neurovnané osobné vzťahy. S touto chorobou sa stretávajú ľudia väčšinou od dvadsiatich rokov.

Dráždivý kolon - ako sa prejavuje

Táto choroba sa vyznačuje:

* Nutkaním na stolicu, nepravidelným vyprázdňovaním, kŕčovitými bolesťami brucha (až kolikového rázu), žalúdočné nevoľnosťou, zvracaním.
* O neurózu ide, ak sa problémy prejavujú najmenej tri mesiace v roku.
* Okrem týchto prejavov, ktoré súvisia s tráviacou sústavou, sa u chorého môže objaviť tiež nevoľnosť, nervozita, nespavosť a dokonca aj bolesti chrbta.

Dráždivý kolon - príčiny

* Črevná neuróza patrí medzi civilizačné choroby, pretože čoraz viac ľudí vedie sedavý spôsob života a prejedá sa, čo sa prejavuje problémami so zažívaním.
* Dlhodobými tráviacimi problémami podľa oficiálnych údajov trpí štvrtina až polovica populácie.
* Črevné neurózou trpia ľudia, ktorí sú vystavení každodennému stresu - najmä manažéri a študenti.
* Choroba je výrazne ovplyvnená psychikou, kedy sa tak môže zmeniť funkcie čriev.
* Črevné neurózu ovplyvňuje nesprávna životospráva a nevhodná kombinácia stravy.

Dráždivý kolon - ako sa brániť

* Najvyššie zabráni črevnej neuróze zmena životného štýlu a minimalizovanie stresových faktorov.
* Vplyv na správne trávenie a látkovú výmenu má predovšetkým dostatočný pohyb. Nie je skvelou prevenciou len proti zápche alebo hnačkám, ale aj proti nadúvaniu a bolestiam brucha.
* Základom je tiež upravenie jedálnička. Mali by sa dodržiavať základné pravidlá: obmedziť tučné a sladké jedlá, jedlá ťažko stráviteľná, živočíšne tuky.
* Odporúča sa jesť veľa vlákniny, ktorú obsahuje najmä ovocie, zelenina alebo celozrnné obilniny. Črevnú mikroflóru podporujú aj kyslomliečne výrobky.
* Trávenie podporuje dostatok kvalitných tekutín - je potrebný pravidelný prísun vody.
* Takisto by sme si mali uvedomiť, že stres a hltanie spôsobujú tráviace ťažkosti. Dôležitá je pravidelnosť jedál, ktorá budeme jesť v pokoji a starostlivo ich rozhryzie.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí:

Diskusia a skúsenosti

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Povinné položky