Prevencia proti prechladnutiu

Prechladnutie prechádza väčšina z nás. S vierou, že to prejde, prskajú na ostatných a roznášíme vírusy po okolí. Možno sa vám naozaj nejakým zázrakom podarí prechladnutie zahnať, ale akonáhle sa vráti, už nepôjde len o obyčajnú nádchu a kašeľ.


Prechladnutie

Prechladnutie prechádza väčšina z nás. S vierou, že to prejde, prskajú na ostatných a roznášíme vírusy po okolí. Možno sa vám naozaj nejakým zázrakom podarí prechladnutie zahnať, ale akonáhle sa vráti, už nepôjde len o obyčajnú nádchu a kašeľ. Preto prvé príznaky nepodceňujte a venujte liečbe dostatok pozornosti.

Vitamín C

Akonáhle sa objavia prvé príznaky ako je kašeľ, nádcha, bolesti svalov a kĺbov, nadopujte sa vitamínom C, ktorý okamžite posilní vašu obranyschopnosť. Pite bylinkové čaje s medom, ktorý je tiež priateľom vašej imunity. Minimálne tri dni sa vyhýbajte väčšej fyzickej záťaži (najlepšie bude, keď si vezmete voľno).

Cesnak a cibuľa

Cesnak a cibuľa sú najsilnejšími zbraňami proti vírusom a bacilům. Pridávajte ich do všetkých pokrmov a donúti sa jesť je tiež surové. Varením sa ich liečivý účinok stráca.

Lacnejšie a efektívnejšie variantom kvapiek proti kašľu je cibuľová šťava. Pripravíte si ju tak, že cibuľu nakrájate na drobno, vložíte do pohára, dolejeme vodou, pridáte lyžicu cukru alebo medu a necháte odstáť. Trikrát denne užívajte jednu polievkovú lyžicu.

Zvyšujúce sa teplota

Ak vás zachvátila horúčka, vypite šálku bylinkového čaju a pod niekoľkými vrstvami perín sa vypotí. Jedzte čerstvú zeleninu a ovocie a teplej zeleninové polievky.

Základ môže byť stres

Príčinou prechladnutia nemusí byť len pobyt v miestach s prenášači bacilov alebo prechladnutia. Imunitný systém oslabuje aj stres, nedostatok spánku, nadmerná konzumácia alkoholu, fajčenie, nedostatočná výživa, fyzické či psychické vyčerpanie.

Pevence

Vyhýbajte sa vyššie uvedeným rizikovým faktorom vedúcim k oslabeniu imunity, nezabúdajte na pravidelný pohyb a rôzne pomocníkmi vedúce k posilneniu obranyschopnosti (napr. otužovanie).


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí:

Diskusia a skúsenosti

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Povinné položky